CALENDAR CURSURI

Denumire curs

Perioada propusa

Expert accesare fonduri structurale si de coeziune europene

03.04. – 12.04.2017

Practica utilizarii platformei Sistemului Electronic De Achizitii Publice

04.04. – 06.04.2017

Expert achizitii publice

10.04. – 26.04.2017

Manager de proiect

19.04. – 10.05.2017

Arhivar

26.04. – 31.05.2017

Cadru tehnic cu atributii in domeniul PSI

19.04. – 24.05.2017

Responsabil gestionare deseuri

19.04 – 20.04.2017

Sudor electric

19.04 – 30.06.2017

Limba engleza

in functie de inscrieri

Vanzator

in functie de inscrieri

obs:

-     Perioadele de desfasurare ale cursurilor pot fi modificate in functie de inscrieri sau la cerere

-     Pentru intreaga oferta de cursuri oferita, consultati Portofoliu cursuri

-     La cerere se pot organiza si alte cursuri care nu sunt prevazute in program

ARHIVAR

Cod COR: 441501

Tip curs: autorizat A.N.C., initiere

Atestare: certificat de absolvire eliberat de MMFPS si MECT si certificat de competente

Cursul de Arhivar este obligatoriu conform art. 31 din Legea Arhivelor Nationale, nr.16/1996, fiecare organizatie publica sau privata are obligatia sa isi organizeze un compartiment de arhiva, administrat de personal specializat si responsabil in probleme de arhiva ce va fi format in acest sens.

Cursul se adresează persoanelor care fie ocupa functia de arhivar sau indeplinesc atributii pe linie de arhiva la nivelul unei organizatii si doresc sa-si actualizeze cunostintele/sa-si perfectioneze pregatirea profesionala, fie persoanelor care doresc sa-si dezvolte competente in acest sens.

Cursul va fi susținut de către lectori specializați în acest domeniu, având atât module teoretice cât și practice, în vederea dezvoltării competențelor necesare meseriei de arhivar. Programul de formare este proiectat să satisfacă atât cerințele instituționale de formare continuă și dezvoltare de competențe, cât și nevoile individuale de pregătire în domeniu, în concordanță cu legislația și standardele în vigoare.

Competențe dobândite:

  • Redactarea nomenclatorului arhivistic
  • Gestionarea fondului documentar
  • Prelucrarea documentelor
  • Utilizarea informațiilor din documente
  • Conservarea arhivei în depozit
  • Aplicarea normelor de sănătate și securitate în muncă și de prevenire a incendiilor

Condiția de acces: studii medii.

Durata cursului: 120 de ore (40 de teorie și 80 de ore de practică) - de trei ori pe săptămână începand cu orele 16.30.

Costul cursului: 800 lei / persoana.

Mod de plata: 2 rate

Platile se fac in lei, la sediul CCI sau in contul RO46RNCB0205044858750001, deschis la BCR Ploiesti

Locatia: sediul Camerei de Comert si Industrie Prahova, str. Cuza Voda, nr.8

SUDOR  ELECTRIC

Cod N.C.: 7212.1.1

Tip curs: autorizat, calificare

Atestare: certificat de calificare eliberat de MMFPS si MECT si certificat de competente

Cursul de calificare de nivel 1 – Sudor Electric – face parte din domeniul de pregatire constructii de masini, mecanica fina, echipamente si aparatura.

Persoanele calificate in aceasta meserie sudeaza sau decupeaza piese metalice cu ajutorul surselor de caldura (arc electric sau alte procedee) prin taiere, topire; asambleaza piese metalice prin fuziune; confectioneaza forme pentru turnarea metalelor; confectioneaza si repara articole din tabla. Sudorul realizeaza lucrari de imbinari nedemontabile prin diverse procedee de sudura, pentru obtinerea unei game variate de produse, folosind utilajele si echipamentele specifice tehnologiei de sudare indicate in documentatia tehnologica.

 

Obiective exprimate in competente profesionale, tematica (conform standard ocupational / standard de pregatire profesionala); tematica:

•    Aplicarea prevederilor legale referitoare la sanatatea si securitatea in munca si protective a mediului

•    Aplicarea procedurilor de calitate: identificarea metodelor de sudura pentru a raspunde cererii de calitate

•    Organizarea locului de munca

•    Intretinerea echipamentelor de lucru: intretinerea pe termen scurt si lung a echipamentlor

•    Identificarea SDV-urilor si a echipamentelor de sudare: alegerea corecta a aparatului si a tipului de sudura

•    Pregatirea operatiei de sudare: operatii necesare pentru a obtine sudura dorita

•    Executarea lucrarilor de sudare cu arc electric si prin presiune

•    Manipularea reperelor si a pieselor sudate

Durata: 360 ore (aprox. 2,5 luni) de pregatire teoretică si pregatire practică realizata in unitati economice specializate de profil.

 

Program de desfasurare: de luni pana joi, orele 16:30 – 20:30

Conditii minime de participare: invatamant obligatoriu (10 clase) si calificare profesionala prin invatamant profesional – scoala profesionala sau programe de formare profesionala in sistemul de formare profesionala a adultilor

Costul cursului:

800 lei / persoana

Mod de plata: integral, inainte de inceperea cursului

Platile se fac in lei, la sediul CCI sau in contul RO46RNCB0205044858750001, deschis la BCR Ploiesti

Membri CCI Prahova beneficiaza de discount in functie de nivelul cotizatiei pentru care au optat.

Locatia:  partea teoretica la sediul Camerei de Comert si Industrie Prahova, str. Cuza Voda, nr.8, partea practica la firme de profil

CADRU TEHNIC CU ATRIBUTII IN DOMENIUL PREVENIRII SI STINGERII INCENDIILOR

Cod COR:  541902

Tip curs: autorizat, perfectionare cu recunoastere nationala

Atestare: certificat de absolvire eliberat de MMFPS si MECT si certificat de competente; Cursul va ofera dobandirea cunostintelor si tehnicilor in domeniul prevenirii si stingerii incendiilor si se desfasoara potrivit programei avizata de Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta (IGSU).

Obiective exprimate in competente profesionale (conform standard ocupational):

  • Aplicarea prevederilor legale referitoare la sanatatea si securitatea in munca
  • Aplicarea normelor de protectie a mediului
  • Planificarea activitatii de aparare impotriva incendiilor
  • Organizarea activitatii de aparare impotriva incendiilor
  • Monitorizarea activitatii de aparare impotriva incendiilor
  • Elaborarea documentelor specifice activitatii de aparare impotriva incendiilor
  • Instruirea salariatilor in domeniul apararii impotriva incendiilor
  • Controlul modului de respectare a masurilor de aparare impotriva incendiilor
  • Acordarea asistentei tehnice de specialitate in situatii critice

Durata: 136 ore, se desfasoara pe parcursul a 5 saptamani

Conditii minime de acces la curs:

  • Varsta minima 18 ani
  • Absolvent de liceu, cu sau fara diploma de bacalaureat
  • Apt pentru a desfasura activitati specifice ocupatiei Cadru tehnic cu atributii in domeniul PSI (dovedit prin adeverinta medicala eliberata de medicul de familie)

Costul cursului:

  • 550 lei, membrii CCI Prahova beneficiaza de un discount in functie de nivelul cotizatiei

Mod de plata: integral sau in 2 rate, prima rata inainte de inceperea cursului

Platile se fac in lei, la sediul CCI sau in contul RO46RNCB0205044858750001, deschis la BCR Ploiesti

Locatia: sediul Camerei de Comert si Industrie Prahova, str. Cuza Voda, nr.8

AGENT DE SECURITATE

Cod N.C.: 5169.1.3

Tip curs: autorizat, calificare

Atestare: certificat de calificare eliberat de MMFPS si MECT si certificat de competente

Agentul de securitate, potrivit Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor și valorilor, cu modificările și completările ulterioare și normelor de aplicare a acesteia, aprobate prin HG nr. 301/2012, este ocupația de bază în domeniul pazei obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor și se dobândește  prin absolvirea cursului de calificare de bază “Agent de securitate”.

Obiective:

  • însuşirea de către cursanţi a cunoştinţelor din domeniul pazei persoanei, a obiectivelor, bunurilor şi valorilor;
  • formarea şi dezvoltatea deprinderilor specifice, în scopul îndeplinirii la un nivel calitativ superior a misiunilor specifice serviciului de pază;
  • formarea şi fixarea deprinderilor necesare utilizării mijloacelor de pază şi a mijloacelor de autoapărare din dotare, în diverse situaţii;
  • însuşirea prevederilor actelor normative în vigoare care reglementează activitatea de pază;
  • creşterea rezistenţei fizice şi psihice la efort prelungit, în condiţii normale şi de stres;
  • stăpânirea unor procedee de bază în domeniul autoapărării.

Obiective exprimate in competente profesionale, tematica (conform standard ocupational / standard de pregatire profesionala); tematica: - gestionarea resurselor materiale din dotarea postului de pază;

- completarea documentelor specifice serviciului de securitate;

- asigurarea ordinii de securitate în obiectiv;

- rezolvarea incidentelor de securitate;

- asigurarea informării operative privind ordinea de securitate în obiectiv.

Durata: 360 de ore (3 luni), din care: 60 de ore pregatire teoretică si 300 de ore pregatire practică

Program de desfasurare: de luni pana joi, orele 16:30 – 20:30

Conditii minime de participare:  studii generale

Costul cursului:

  • 420 lei/persoana

Mod de plata: integral, inainte de inceperea cursului

Platile se fac in lei, la sediul CCI sau in contul RO46RNCB0205044858750001, deschis la BCR Ploiesti

Locatia:  partea teoretica la sediul Camerei de Comert si Industrie Prahova, str. Cuza Voda, nr.8, partea practica la firme de profil

Obs: Cursul este organizat de CCI Prahova, derulat in colaborare cu SC A.I.D. PROTECT SRL Ploiesti

SALARIZARE

Tip curs:  Program de instruire

Atestare: certificat de participare eliberat de Camera de Comert si Industrie Prahova

OBIECTIVE & TEME

  • Calcul salarial - contributii angajat si angajator, calcul deduceri personale, concedii de odihna efectuate in plus sau neefectuate;
  • Calcul salarial - concedii medicale initiale, concedii medicale in continuare, suprapunere concedii medicale, concedii medicale care nu se impoziteaza;
  • Calcul salarial - accidente de munca si boli profesionale;
  • Generarea declaratiei "112".

Temele sunt prezentate pe larg in anexa atasata.

ADRESABILITATE CURS:  Cursul se adreseaza specialiştilor din departamentul salarizare, resurse umane, contabilitate sau alte departamente care doresc să aprofundeze cunoştinţele în domeniul salarizării.

Tematica cursului va fi abordata într-o manieră interactivă cu multe exemple practice și studii de caz incluzând totodată referiri la legislația aplicabilă

DURATA CURSULUI este de 5 zile, incepand cu orele 16,30.

TARIFUL INSTRUIRII:  350 lei/pers (plus TVA).

OFERTA speciala pentru Dumneavoastra:

Absolventii care au urmat cursul de Inspector Resurse Umane in cadrul Camerei de Comert si Industrie Prahova beneficiaza de reducere de 20 % din tariful instruirii.

Mod de plata: integral, inainte de inceperea cursului

Platile se fac in lei, la sediul CCI sau in contul RO46RNCB0205044858750001, deschis la BCR Ploiesti

Locatia: sediul Camerei de Comert si Industrie Prahova, str. Cuza Voda, nr.8

 

Camera de Comert si Industrie Prahova vine in permanenta in intampinarea solicitarilor firmelor si raspunde prin mijloacele pe care le are  la dispozitie tuturor nevoilor exprimate de catre acestea.

Astfel, in scopul sprijinirii activitatii Dvs si identificarea nevoilor reale in ceea ce priveste forta de munca, a fost creata o baza de  date la nivel national a resursei umane necesara economiei romanesti, urmand ca, împreună cu Ministerul Educaţiei Naţionale şi cu Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, să gasim soluţii, eventual şi finanţările necesare, pentru a organiza forme de calificare profesională care să rezolve nevoia de resurse umane calificate.

Din aceste considerente, vă rugăm să completați on-line chestionarul privind nevoia de formare la compania Dvs., accesibil la adresa: http://goo.gl/forms/QQAT0OhqJ0 si sa-l trimiteti pe adresa: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

Persoana de contact: Ancuta Neder – Director Directie Formare Profesionala, tel. 0244.596369; 0741231247

Va multumim pentru colaborare !

AGENT DE TURISM - GHID

Cod N.C.: 5113.3.1

Tip curs: autorizat, calificare

Atestare: certificat de calificare eliberat de MMFPS si MECT si certificat de competente

  • Obiective exprimate in competente profesionale, tematica (conform standard ocupational / standard de pregatire profesionala): Lucrul în echipă și asigurarea normelor SSM și SU
  • Prospectarea pieței turistice și promovarea produsului turistic
  • Oferirea informațiilor de interes turistic
  • Comunicarea în limba straina
  • Întocmirea schiței primare a activităților turistice
  • Întocmirea programelor turistice și a analizelor de preț aferente
  • Administrarea și transmiterea documentelor
  • Coordonarea activității turistice și derularea activităților administrative
  • Valorificarea produsului turistic și a polițelor de asigurare
  • Încheierea contractelor cu prestatorii de servicii și clienții
  • Întocmirea programelor opționale și gestionarea fondurilor aferente
  • Asigurarea unui climat favorabil turiștilor și a formalităților la trecerea frontierei
  • Operarea cu valută și cu cărți de credit
  • Elaborarea raportului final
  • Urmărirea efectuării plăților și întocmirea situațiilor financiare

Durata: 1080 ore

Program de desfasurare: de luni pana joi, orele 16:30 – 20:30

Conditii minime de participare:  invatamant liceal cu diploma de bacalaureat

Costul cursului:

  • 1000 lei, persoane fizice
  • 1200 lei persoane juridice; membrii CCI Prahova beneficiaza de un discount in functie de nivelul cotizatiei

Mod de plata: integral, inainte de inceperea cursului

Platile se fac in lei, la sediul CCI sau in contul RO46RNCB0205044858750001, deschis la BCR Ploiesti

Locatia:  partea teoretica la sediul Camerei de Comert si Industrie Prahova, str. Cuza Voda, nr.8, partea practica la agenti economici (restaurante).

TEHNICI AVANSATE DE VANZARE PERSUASIVA

Organizat de Camera de Comert si Industrie Prahova impreuna cu Mentor Training

Atestare: certificat eliberat de Mentor Training

Scop: exersarea de tehnici persuasive, win-win, de negociere pentru sporirea şanselor de acord cu clienţii si cu alti comunicatori.               

Obiective de instruire:

La finalul cursului participantii vor putea:

  • înţelege şi enumera cele 6 principii de persuasiune utilizabile în negocierile de valoare ridicată
  • adapta persuasiunile în funcţie de comunicarea cu clientul, de cum ia acesta decizii şi cum le păstrează 
  • să aplice 6 tehnici de negociere cooperantă cu clienţi standard/dificili
  • să aplice 6 tehnici de finalizare a vânzării şi cerere a comenzii
  • aplica instrumentul de feedback profesional After Action Review pentru evaluarea tehnicilor in practica

 

Activitatea

Durata

Metoda

Observatii

Prezentare cursanti

20

joc

Cursantii se vor prezenta intr-o formula inedita, cu practici care vor fi folosite mai tarziu pentru obtinerea raportului cu clientii

Forteaza-ti limitele!

(manag. Schimbarii)

10

icebreaker

Cursanţii vor avea o activitate cu scopul de a intra în zona de confort şi a-si demonstra ca pot ajunge la noi limite daca isi propun

Prezentare curs

5

prezentare

Se enunţă scopul, obiectivele şi se stabilesc reguli, timpi

Persuasiunea in negociere si finalizare

40

Atelier de constructie

Cursantii vor discuta impreuna ce se intelege prin negociere, persuasiune, finalizare si tehnici de negociere si finalizare, cand, cum, unde si de ce se folosesc; exemple de persuasiuni, principiile

Pauza 1

10

 

 

1. Principiul Reciprocităţii

60

Studiu de caz video, discuţii

Participanţii vor cunoaşte un prim principiu şi tehnici de negociere care rezultă: Da,... Dar, Retragere dupa Refuz.

2. Principiul Consecvenţei

40

Atelier cu joc de rol demo

Discuţii şi joc de rol cu tehnica de finalizare Tehnica Asocierii

Asociem calitatile ofertei cu calitatile clientului; va fi consecvent

Pauza de prânz

30

 

catering

Energizer de grup

10

Exerciţiu

Participanţii vor avea un atelier de comunicare & relaţionare

3. Principiul Autorităţii

50

Studiu de caz video, discuţii

Principiu evaluat şi exersată tehnica de negociere: Expertul plus alte metode de pregătire a negocierilor. Puncte Tari – Puncte Slabe

4. Principiul Penuriei

40

Atelier exemplu video

Participanţii vor aplica tehnici de negociere Tehnica Ofertei Limitate, ca timp si stoc. Exemple practice

Pauza 3

10

 

 

5. Principiul Conformităţii

30

Atelier video

Participanţii vor aplica Tehnica Dovezii Sociale ca tehnica de negociere si finalizare a vanzării.

6. Principiul Prietenilor

30

atelier, discuţii

Participanţii vor aplica tehnica de negociere: Cine se aseamănă se adună

Alte persuasiuni

30

atelier

Cursantii vor discuta impreuna si vor identifica principiiile care stau la baza unor bune practici de persuasiune din vanzari

Recapitulare curs

20

joc

Fiecare cursant va evidenţia a invatat si ce va pune prioritar în practică

Diploma

10

 

Cursanţii vor primi o diplomă de participare

Evaluare curs

10

chestionar

Anexa chestionar evaluare trainer & curs

 

 

Trainer: Radu Nechita - licenţiat LIFO® şi Human Synergistics®, cu experienţă certificată în managementul echipelor de vânzări, tehnici de comunicare şi negociere, sisteme de vânzare, sisteme manageriale, cultură organizaţională obţinută în companii multinaţionale.

Tariful instruirii: este de 450 lei/pers (plus TVA).

Oferta speciala pentru Dumneavoastra:

  • 3 + 1 gratis: In cazul participarii a 3 persoane de la aceeasi firma, a 4-a persoana beneficiaza de gratuitate, deci, platiti 3 si instruiti 4   

sau

  • Tarif redus cu 50 % pentru a 3–a persoana participanta: In cazul participarii a 2 persoane de la aceeasi firma, a 3-a persoana beneficiaza de tarif redus cu 50%
  • Inscrieri timpurii: Cei care trimit formularul de inscriere pana la ...... a.c. beneficiaza de reducere de 10 % din tarifului instruirii

Activităţile de instruire se vor desfăşura in intervalul orar 9:00 – 17:00, cu pauze pentru  coffee break si masa de pranz. Se asigură materialele suport pentru derularea instruirii, catering, coffee break.

Mod de plata: integral, inainte de inceperea cursului 

Platile se fac in lei, la sediul CCI sau in contul RO46RNCB0205044858750001, deschis la BCR Ploiesti

Locatia: sediul Camerei de Comert si Industrie Prahova, str. Cuza Voda, nr.8

HAIR STILIST (COAFURA)

Curs organizat de CCI Prahova, derulat prin si in colaborare cu BES’t Beauty Center din cadrul BES’t Academy

Tip curs: autorizat, calificare

Atestare: certificat de calificare eliberat de Ministerul Educatiei Nationale si Ministerul Muncii si certificat de competente

Structura: Cursul se structureaza pe 8 module;

Durata cursului este de 6 luni (720 de ore: 240 ore-teorie; 480 ore-practica);

Derularea cursului:  2 zile pe saptamana (intre orele:10.00-14.00);

Costul cursului este de 3000 Ron (in sase rate lunare, prima rata de 700 Ron la inscriere, 5 rate a cate 460 Ron in fiecare luna pana la terminarea cursului);

Materiale de formare: Cursantii vor primi din partea firmei urmatoarele produse de lucru:

  • cap de papusa cu par natural
  • trusa formata din (foarfeca, piepteni, perii)
  • produse Bes profesionale.

Capul de papusa si trusa vor ramane cursantilor dupa terminarea cursului.

Conditii acces: La acest curs sunt admise persoane care au implinit varsta de 16 ani, absolvente a 10 clase sau scoli profesionale.

Locatia:  partea teoretica la sediul Camerei de Comert si Industrie Prahova, str. Cuza Voda, nr.8, partea practica la BES’t Beauty Center din cadrul BES’t Academy.

 

MANAGER IN ACTIVITATEA DE TURISM

Cod COR: 143908

Tip curs: autorizat, perfectionare

Atestare: certificat de absolvire eliberat de MMFPS si MECT si certificat de competente

Obiective exprimate in competente profesionale, (conform standard ocupational):

Planificarea activităţilor unităţii; Conducerea proceselor pentru ameliorarea continuă a calităţii în unitate; Asigurarea securităţii şi sănătăţii în muncă şi a protecţiei mediului; Conducerea compartimentelor operaţionale şi funcţionale ale unităţii; Coordonarea administrării resurselor umane; Fundamentarea şi implementarea programelor de marketing; Coordonarea activităţilor realizate prin furnizori şi parteneri; Gestionarea patrimoniului şi a resurselor financiare; Adaptarea la cerinţele pieţei prin promovarea inovaţiei şi a schimbării în unitate; Asigurarea sistemului de organizare funcţională a unităţii; Elaborarea strategiilor de dezvoltare a unităţii

Tematica: Managementul departamentului de cazare;

Managementul activitatii de productie culinara si de servire;

Managementul activitatii agentiei de turism;

Management financiar; Managementul resurselor umane si marketing

Durata: 200 ore

Program de desfasurare: de luni pana joi, orele 16:30 – 20:30

Conditii minime de participare: studii superioare

Costul cursului:

  • 700 lei, persoane fizice
  • 800 lei persoane juridice; membrii CCI Prahova beneficiaza de un discount in functie de nivelul cotizatiei

Mod de plata: integral, inainte de inceperea cursului

Platile se fac in lei, la sediul CCI sau in contul RO46RNCB0205044858750001, deschis la BCR Ploiesti

Locatia:  partea teoretica la sediul Camerei de Comert si Industrie Prahova, str. Cuza Voda, nr.8, partea practica la agenti economici (hoteluri).

TEHNICIAN MASEUR

Curs organizat de CCI Prahova, derulat prin si in colaborare cu BES’t Beauty Center din cadrul BES’t Academy

Tip curs: autorizat, calificare

Atestare: certificat de calificare eliberat de Ministerul Educatiei Nationale si Ministerul Muncii si certificat de competente

Structura: Cursul se structureaza pe 5 module;

Durata cursului este de 6 luni (1080 de ore: 360 ore-teorie; 720 ore-practica);

Derularea cursului:  3 zile pe saptamana (intre orele:10.00-14.00);

Costul cursului este de 2400 Ron (in sase rate lunare, prima rata de 700 Ron la inscriere, 5 rate a cate 340 Ron in fiecare luna pana la terminarea cursului);

Materiale de formare: Cursantii vor primi din partea firmei urmatoarele produse de lucru:

  • echipament de lucru (format din pantaloni si bluza)
  • produse consumabile (uleiuri ptr. masaj, creme)

Dupa terminarea cursului echipamentele de lucru raman cursantilor. 

Conditii acces: La acest curs sunt admise persoane care au absolvit 12 clase sI au diploma de bacalaureat.

Locatia:  partea teoretica la sediul Camerei de Comert si Industrie Prahova, str. Cuza Voda, nr.8, partea practica la BES’t Beauty Center din cadrul BES’t Academy.

Director RESTAURANT

Cod COR: 141111

Tip curs: autorizat, perfectionare

Atestare: certificat de absolvire eliberat de MMFPS si MECT si certificat de competente

Tematica: Managementul activitatii de productie culinara si de servire; Management financiar; Managementul resurselor umane;

Managementul calitatii; Marketing

 

Durata: 200 ore

Program de desfasurare: de luni pana joi, orele 16:30 – 20:30

Conditii minime de participare:  invatamant liceal, cu bacalaureat

Costul cursului:

  • 700 lei, persoane fizice
  • 800 lei persoane juridice; membrii CCI Prahova beneficiaza de un discount in functie de nivelul cotizatiei

Mod de plata: integral, inainte de inceperea cursului

Platile se fac in lei, la sediul CCI sau in contul RO46RNCB0205044858750001, deschis la BCR Ploiesti

Locatia:  partea teoretica la sediul Camerei de Comert si Industrie Prahova, str. Cuza Voda, nr.8, partea practica la agenti economici (hoteluri).