Topul brandurilor din lume: Amazon ramane cel mai valoros brand global, dar Ferrari conduce cursa celor mai puternice branduri

Ferrari, producatorul italian de supermasini, a recastigat titlul de cel mai puternic brand al lumii (ultima oara detinut in 2014), conform raportului Brand Finance Global 500 2019, lansat marti la World Economic Forum in Davos. Amazon ramane cel mai valoros brand al lumii, cu 187,9 mld dolari (in crestere cu 25%), iar Apple si Google se plaseaza pe locurile 2 si respectiv 3, Microsoft revine in primele 5 branduri, cu o crestere de 47%, in timp ce Facebook isi vede forta brandului diminuata de scandalurile recente.

Brand Finance, cea mai mare firma globala independenta de evaluare si strategie de brand, determina forta relativa a brandurilor printr-o balanta de indicatori, analizand investitia de marketing, brand equity (reputatia acumulata cu clientii/consumatorii, angajatii si alte parti interesate) si respectiv impactul acestora in performanta de piata. Conform acestor criterii, Ferrari este cel mai puternic dintre cele 14 branduri care au primit clasa de rating AAA+ in Brand Finance Global 500 2019.

Forta brandului Ferrari a crescut pana la un scor Brand Strength Index (BSI) de 94.8 din 100, mai mult decat McDonald’s, Coca-Cola, Lego sau Disney. De la inceputurile sale, Ferrari a fost un brand emblematic, un sinonim pentru stil si performanta, ceea ce i-a permis si extinderea in alte sectoare.

continuare articol

Scroll to Top

Caută