În perioada 11 – 15 septembrie 2023, Dl. Aurelian Gogulescu, in dubla sa calitate, de Presedinte al CCI Prahova si Vicepresedinte al Camerei de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR), a condus o misiune economică în Coreea de Sud.
Actiunea, care a fost organizata in colaborare cu Ambasada Romaniei la Seoul, a avut ca scop principal promovarea pe piata coreeana a potențialului vini-viticol romanesc si stimularea exporturilor de vin in aceasta tara, însă participarea la această acțiune a fost deschisă și altor sectoare economice. Au participat reprezentantii mai multor crame si firme din diverse sectoare de activitate din Prahova, Constanta si Timisoara.
In concordanță cu tematica principală a deplasării, programul a inclus degustări de vinuri la Seul și Busan, întâlniri de afaceri cu importatori de vin din Coreea de Sud si cu companii din diverse sectoare de activitate, precum și discuții cu reprezentanți diplomatici și instituționali.
Cu aceasta ocazie, Dl Aurelian Gogulescu a semnat Acordul de colaborare dintre CCIR si KITA – Korea International Trade Association, precum si două Acorduri de Colaborare intre CCI Prahova si Camera de Comerț și Industrie Busan, respectiv KOTRI.
Acordul dintre CCIR si KITA constituie un important parteneriat ce va crea cadrul necesar dezvoltarii de proiecte viitoare in diverse sectoare de interes, in vederea stimularii cresterii schimburilor bilaterale si atragerii de investitii coreene in Romania.
Având în vedere potențialul imens de cooperare romano-coreean si interesul crescand al celor doua medii de afaceri privind parteneriate comerciale si investitionale, principala direcție de acțiune a CCI Prahova este organizarea în viitorul apropiat a cât mai multor evenimente de afaceri care să dea celor două parti oportunitatea de a se cunoaște, de a stabili contacte și a identifica oportunități de business.
In plus, promovarea industriei vini-viticole este o preocupare activa si sustinuta a CCI Prahova, care, prin diverse initiative si demersuri, incearca sa contribuie cat mai mult la cresterea vizibilitatii producatorilor locali de vinuri, investitiilor in sector si exportului de vin pe piete cu potential puternic unde vinul romanesc nu este suficient cunoscut.
https://www.koreatimes.co.kr/www/nation/2023/09/113_359152.html