Camera de Comerț și Industrie PrahovaCamera de Comerț și Industrie PrahovaCamera de Comerț și Industrie Prahova

Conferința E-FACTURA: DIFICULTATI JURIDICE LA INCEPUT DE DRUM

Loading Events

« All Events

  • This event has passed.

Conferința E-FACTURA: DIFICULTATI JURIDICE LA INCEPUT DE DRUM

4 aprilie - 10:00 - 12:00

Free
Vă invităm la conferința E-FACTURA: DIFICULTATI JURIDICE LA INCEPUT DE DRUM pentru ca, începând cu ora 10:00, timp de aproximativ 2 ore, să discutăm cu avocații din cadrul Filip & Company problemele juridice ridicate de utilizarea noului sistem:
I. Cine are obligația transmiterii facturilor prin E-factura?
Vom vedea care sunt categoriile de contribuabili care trebuie să emită și să transmită facturile prin intermediul platformei E-factura, precum și condițiile și termenele de înscriere în sistem.
II. Care sunt operațiunile naționale și internaționale pentru care este obligatorie E-factura?
Vom analiza care sunt tipurile de operațiuni pentru care se aplică obligația de E-factura, atât în cadrul pieței interne, cât și în relațiile cu partenerii din Uniunea Europeană sau din țări terțe, precum și care sunt situațiile exceptate de la aplicarea sistemului.
III. Cum se poate accesa sistemul E-factura? Rolul SPV și problemele ridicate de utilizarea de către terți (aplicații sau persoane împuternicite).
Vom explica cum se poate accesa platforma E-factura, care sunt cerințele tehnice și de securitate, precum și rolul Serviciului Public de Validare (SPV), care este responsabil de verificarea autenticității și integrității facturilor electronice. De asemenea, vom discuta despre posibilitatea de a utiliza aplicații sau persoane împuternicite pentru a emite sau a primi facturi prin E-factura, precum și despre riscurile și responsabilitățile asociate.
IV. Când trebuie utilizat sistemul E-factura?
Vom clarifica etapele implementării sistemului E-factura și care sunt termenele în care trebuie emise și transmise facturile prin E-factura, în funcție de data efectuării operațiunii, data emiterii facturii sau data primirii plății. De asemenea, vom prezenta situațiile în care se pot emite facturi pe suport hârtie sau alte mijloace alternative.
V. Care sunt sancțiunile atunci când nu vreau sau când nu pot să utilizez E-factura?
Vom examina care sunt consecințele nerespectării obligației de E-factura, atât din punct de vedere fiscal, cât și contravențional. Vom vedea ce tipuri de sancțiuni se pot aplica, cum se pot contesta și cum se pot evita.
VI. Cum mă pot pregăti mai bine pentru disputele cu autoritățile din perspectiva E-factura?
Vom oferi câteva recomandări practice pentru a vă pregăti mai bine pentru eventualele dispute cu autoritățile fiscale sau alte instituții competente, în legătură cu aspecte legate de E-factura. Vom discuta despre modalitățile de probare a existenței și conținutului facturilor electronice, precum și despre drepturile și obligațiile contribuabililor în cadrul procedurilor administrative sau judiciare.
Analiza dificultăților sistemului e-factura va urmări să răspundă la întrebările dumneavoastră și să identifice zonele neclare ale legislației, anticipând riscurile care pot apărea în situația unor inspecții fiscale.
🔝Filip & Company este una dintre firmele de avocatură de top din România (și una dintre cele mai mari firme de avocatură din București) oferind asistență de înaltă calitate în toate domeniile relevante ale dreptului pentru afacerile care operează în România. Specializați în proiecte complexe și cu o abordare inovatoare, echipa de peste 80 de avocați din cadrul Filip & Company are o vastă experiență în numeroase domenii, precum fuziuni și achiziții, drept administrativ, comercial, bancar, energie, imobiliare, dreptul concurenței, dreptul muncii, piețe de capital, proprietate intelectuala, protecția datelor, protecția consumatorilor sau dreptul mediului. Filip & Company oferă, de asemenea, asistență juridică și reprezentare în litigii și arbitraje din toate domeniile relevante pentru afacerile clienților, inclusiv în arbitraje, litigii fiscale sau în cele legate de proceduri de achiziții publice.
Seminarul va fi susținut de:
👨‍🎓George TRANTEA
Avocat cu peste 15 ani experiență în domeniul litigiilor fiscale, George este coordonator al Centrului de Dispute Fiscale din cadrul Filip & Company.
Deoarece orice disputa poate fi prevenită, George urmărește să faciliteze înțelegerea implicațiilor fiscale pe care le au operațiunile derulate de clienții Filip & Company. În cadrul activității sale a asistat societățile naționale și multinaționale în dispute fiscale ce au vizat probleme legate de facturare în materie de TVA, impozitarea operațiunilor transfrontaliere, verificarea prețurilor de transfer implementate la nivelul grupurilor. În ultima perioada, George a urmărit sprijinirea clienților în vederea înțelegerii noilor reglementări fiscale adoptate în a doua parte a anului 2023 astfel încât să se prevină consecințele nefaste ale inspecțiilor fiscale.
La baza experienței sale stă o pregătire internațională, atât în sistemul legal din România, cât și cel din Franța. Experiența câștigată în România și în Franța i-au oferit o perspectivă europeană și o mai bună înțelegere a domeniului legal și a intereselor și obiectivelor economice ale clienților.
👨‍🎓Adrian CRISTEA
Avocat în cadrul Filip & Company, Adrian CRISTEA are peste 10 ani de experiență în domenii precum litigiile comerciale, administrative și fiscale. Perspectiva economică, bazată pe experiența acumulată ca avocat dar și ca investitor, îi permite să coordoneze răspunsul comercial al clienților în materii tehnice precum domeniul investițiilor bursiere sau al obligațiilor fiscale.
În ultima perioada, Adrian a urmărit modul în care autoritățile au implementat sistemele E-factura și E-transport, sprijinind clienții cu identificarea situațiilor neclare în care acestea se aplică.
Experiența substanțială în proiecte complexe, într-o multitudine de domenii și sectoare, îi oferă lui Adrian o perspectivă aplicată și pragmatică, precum și capacitatea de a simplifica lucrurile și de a le face mai ușor de înțeles.
👨‍🎓Mihai-Adrian ZAMFIR
Avocat în cadrul Filip & Company, Adrian ZAMFIR are experiență în cadrul mai multor ramuri de drept, cea mai extinsă experiență fiind aferentă litigiilor administrative și fiscale. Adrian reușește în toate interacțiunile sale cu autoritățile fiscale și clienții să realizeze cu eficiență transmiterea informației tehnice, fiscale, cu ajutorul unor termeni prietenoși și accesibili, bazându-se pe exemple preluate din experiența dobândită și cazuistica analizată.
Schimbările fiscale din anul 2023 l-au determinat pe Adrian să aprofundeze sistemele E-factura și E-transport, clarificând pentru clienții naționali și internaționali problemele ridicate de aplicarea acestor sisteme.
Experiența dobândită în proiecte complexe din diverse arii de practică i-a permis apropierea de regulile în materie de TVA, impozit pe venit sau prețuri de transfer, arii în care activează cu titlu regulat și în care reușește să comunice apărările și punctele sale de vedere într-o manieră clară și eficientă atât pentru autorități, cât și pentru instanțe.
📞Participarea este GRATUITA, pe baza confirmarii transmise pana la data de 22 martie a.c., la adresa de email: curs@cciph.ro, tel. 0244.596369, 0741231247, persoane de contact: Ancuta Neder-Director, Silvia Ghinea-consilier.
Va asteptam cu drag !

    Details

    Date:
    4 aprilie
    Time:
    10:00 - 12:00
    Cost:
    Free
    Event Category:

    Venue

    CCI Prahova

    Organizer

    CCI Prahova