In data de 23 iunie 2022, s-a desfasurat, la Sala de Conferinte a Hotelului Central din Ploiesti, in organizarea Institutiei Prefectului Județului Prahova și a Camerei de Comerț și Industrie Prahova, o intalnire – dezbatere între firmele prahovene și autoritățile locale – respectiv instituțiile deconcentrate.
Alaturi de organizatori, la intalnirea cu cele peste 80 de firme prahovene au fost prezenti reprezentantii conducerii urmatoarelor institutii: Garda Naționala de Mediu-Comisariatul Județean Prahova, Comisariatul Regional pentru Protectia Consumatorilor, Administratia Judeteana a Finantelor Publice Prahova, Casa de Asigurari de Sanatate Prahova, Direcția de Sănătate Publică Prahova, Inspectoratului Județean in Constructii Prahova, Inspectoratul Teritorial de Munca, Agenția pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Atragere Investitii si Promovare a Exportului, Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca Prahova, Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al Judetului Prahova si Direcția Sanitar Veterinara și pentru Siguranța Alimentelor Prahova.
Evenimentul a fost deschis de Prefectul Judetului Prahova, Dl. Virgiliu-Daniel Nanu, urmat de Presedintele Camerei de Comert si Industrie Prahova, Dl. Aurelian Gogulescu, care a prezentat o radiografie la zi a economiei prahovene, cu accent pe provocarile momentului, cu impact asupra activitatii firmelor.
Intalnirea a continuat cu dezbaterea propriu-zisa care a constat intr-un dialog interactiv intre reprezentantii companiilor si institutiile prezente, fiind punctate urmatoarele teme: urgentarea procedurii de acordare a facilitatilor sub forma de finantari prin programul PNRR; mentinerea facilitatilor fiscale pentru salariatii firmelor de constructii; modificarea – eficientizarea sistemului de codificare pentru transportatori (RO – e Transport); sprijinirea mai sustinuta a IMM-urilor prin facilitati specifice; acordarea unor finantari mai substantiale pentru promovarea turismului prin organizatiile de management al destinatiilor (OMD); modificarea conditiilor privind obtinerea de autorizatii de securitate la incendii, adaptate cladirilor deja construite; simplificarea birocratiei privind derularea finantarilor din fonduri europene; simplificarea – eficientizarea activitatii institutiilor administratiei publice, crearea unui cadru mai prietenos in vederea stimularii atragerii de noi investitori straini.
Toate institutiile prezente la intalnire si-au exprimat si cu aceasta ocazie disponibilitatea de a-i sprijini cu informatii si indrumare pe fiecare agent economic in parte, pentru lamurirea si solutionarea problemelor cu care acestia se confrunta. Totodata, a fost agreata propunerea privind organizarea periodica a unor astfel de intalniri – dezbateri.